Waktu Perkhidmatan

WAKTU PERKHIDMATAN
ISNIN- JUMAAT

09.00 am - 05.00 pm

JUMAAT
TUTUP JAM 12.00 T/Hari - 1.30 pm
SOLAT JUMAAT


SABTU, AHAD DAN CUTI UMUM
TUTUP

Isnin, 9 November 2009

Kelab Membaca Sinar Pintar (KMSP) Kg. Pimping

Info KMSP - Kelab Membaca Sinar Pintar telah dilancarkan dengan rasminya oleh Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong Tuanku Nur Zahirah pada 2 Julai 2008 di Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur sempena pelancaran rasmi Festival Membaca 2008.



Kelab Membaca Sinar Pintar terbuka kepada semua warga Malaysia yang menawarkan pelbagai manfaat kepada peserta seperti pertandingan membaca/mengeja, dapat melanggani buku komik manga dan pelbagai aktiviti menarik seperti forum, diskusi, sesi bercerita dan sebagainya. Kumpulan sasar utama kelab ini ialah ibu bapa manakala sampingannya ialah kanak-kanak.



Kini Kelab Membaca Sinar Pintar mempunyai 1567 ahli berdaftar dan 139 mentor yang telah mendaftar dengan Perpustakaan Negara Malaysia.



Kelab Membaca Sinar Pintar (KMSP) Kampung Pimping telah di tubuhkan pada 14 Julai 2009.Tujuan kelab ini di tubuhkan adalah untuk menggalakkan masyarakat khususnya di kampung ini untuk datang ke perpustakaan dan seterusnya membudayakan budaya membaca dikalangan masyarakat kampung.Penubuhan kelab ini adalah di bawah perpustakaan Desa Kg.Pimping yang mana penubuhannya adalah secara sukarela.Sepanjang kelab ini di tubuhkan banyak aktiviti yang telah dijalankan antaranya pertandingan puisi,mewarna,bercerita dan sebagainya.

Kelab ini dikendalikan oleh 3 orang mentor iaitu Puan Hajah Surayah Bte Hj. Ibrahim, Puan Mariam Abas dan Cik Dg. Hairena Bt Ag. Basir. Disamping itu, kelab ini turut diorganisasi oleh petugas di PD Kg Pimping iaitu En. Mohd Fadzli Abd. Rashid (Penolong Pegawai Perpustakaan) dan Puan Hairyannie Ladyia Rinra @ Azianny (Pembantu Perpustakaan).





Tiada ulasan:

Catat Ulasan